الأحد، 3 يوليو 2011

[أيوا] أنا أقول عن نفسي ...

هي ليست تدوينة سياسية أو أدبية ...
هي مجرد كلمات ... ثرثرة إن أجزنا التعبير ...
كلمات عن نفسي ... ربما تسمعها و تعمل بها و ربما لا ...
فهذا قرارك في النهاية !

أيوا يا ستي / سيدي...
أنا حساسة جدًا و النظرة بس مش الكلمة بتجرحني...
و عاملة زي الورقة لو حاولت تمسك القلم و تلمسها هتعلّم ...
عندك استعداد تكمل معايا على كدا ؟


أيوا بحب يكون عندي قائمة فريندز كبيرة و فولورز و فولوينج كتير أشوفهم و يشوفوني
أطمن عليهم و يطمنوا عليّ
أقول أنا مسافرة ألاقي ميت واحد بيقولي ترجعي بالسلامة
أقول تعبانة ألاقي ألف واحد بيقولي ألف سلامة
أقول أنا فرحانة ألاقي مليون واحد بيشاركوني فرحتي
أيوا أنا كدا بحب أخطف قلوبهم و أطلع أجري 
الانسان بطبعه اجتماعي... ما تقدرش تمنعني من كدا  ... عمرك شفت قرد بيستمتع بالموز اللي قدامه أكتر من الموز اللي خطفه منك ؟


 أيوا أنا خايفة من بكرا ... خايفة أصحى الصبح ما لقكش جمبي ... خايفة أخرج أرجع ألاقي البيت فاضي ...
خايفة أذاكر و معرفش أحل ... خايفة أغمض و أفتح ألاقي مصر بقت محتلة ...خايفة أنا من كل حاجة ... حاول تقولي ما تخافيش ... حاول تطمني ... حاول تقولي تفائلي ...
الكلمة مش هتخسرك كتير ... لكن صمتك هو اللي هيخسرك كل حاجة قريب !


أيوا أنا انسانة عجيبة ... تجتمع فيّ كل المتناقضات  ...
أحب و أكره ... أضحك و أبكي ... 
أسكت و أشكي ... أحارب و أدافع ...
لكن عمري ما هستستلم !


أيوا أنا مغرورة و أنانية ...أعترف بذلك و لكنني أيضًا أعترف بتواضعي و حبي مشاركة الآخرين  ، ألا يعجبك ذلك ؟


أيوا أنا بشر !
و هذه الكلمة تلخص الحوار كله !
فلدي جانبان في شخصيتي ! 
هل تراهما جيدًا ؟
إذا كنت كذلك ، فتهانينا ...أنت صديقي الآن و إلى الأبد !

Sara ... ~


هناك تعليقان (2):

  1. والله ثرثرة جميلة تحياتي

    ردحذف
  2. كريمة سندي @ أي خدعة :D
    ابقي تعالي كل يوم و هتلاقي من دا كتير
    تسلمي ع القراءة و التعليق
    بالتوفيق لكِ
    تحيتي

    ردحذف